Gminny Ośrodek Kultury w Chełmcu

bip
Urząd Gminy Chełmiec:

www.chelmiec.pl

Zespół „MAŁA HELENKA” po obficie pracowicie spędzonej pierwszej części wakacji przygotowaliśmy się na podbój Bałkanów. Przed samym wyjazdem w dniu 14.08.2010 – na zaproszenie Prezydenta Miasta Nowego Sącza i „Jarmark Anielski”, wystąpiliśmy gościnnie na progu sądeckiego Ratusza, propagując i rozszerzając kulturę Lachów Sądeckich i gminy Chełmiec. Następnie, po dwukrotnej wizycie w wysokich Karpatach w m. Turda (2008, 2009) , zagłębiliśmy się coraz dalej na europejską część Bałkanów i stronę azjatycką. Otrzymawszy zaproszenie na Balkan Folk Fest do Kiten w Bułgarii , spakowaliśmy „cziemodany i sakwojaże” czyli walizki, stroje, instrumenty i rekwizyty scenografii tańca, i wyruszyliśmy na zaplanowaną podróż po południowo-wschodniej części Europy. Zabezpieczenie transportu i bezpieczeństwo podczas podróży zapewnił nam sam szef Firmy „WACTUR” - Pan Wacław MRÓZ. Był też dla nas wspaniałym przewodnikiem po Istambule i „prawą ręką” kierownictwa i organizatorów wyjazdu na festiwal. Podczas pobytu w Kiten zaprezentowaliśmy na koncertach bułgarskich podestów festiwalowych, żywiołowy program lachowskich dzieci. Został on przyjęty z entuzjazmem wśród różnorodnych kultur innych zespołów folklorystycznych, m.in. z Turcji, Serbii, Bułgarii, Grecji oraz Węgier, Słowacji i Ukrainy.

Na zakończenie przywieźliśmy do naszych domów bagaż wspomnień i ogromną listę nawiązanych przyjaźni i koleżeństwa , tak prywatnych jak i służbowych.

Wychodząc naprzeciw dalszym wyzwaniom wiemy, że nasza zespołowa społeczność może funkcjonować dzięki pomocy Gminnego Ośrodka Kultury w Chełmcu, naszych Rodziców i sponsorów , a także przedstawicielom samorządu lokalnego - p. Andrzej Tyrkiel i oczywiście Wójta naszej gminy.

Wiemy i sądzimy, że zawarte kontakty prywatne i osobiste zaowocują we współpracy dalszej , rozległej strukturze samorządów skupionych i zintegrowanych w strukturach Unii Europejskiej. Bawmy się wszyscy razem. Dorośli i dzieci poznając przy okazji dorobek innych kultur i społeczności . HEJ !!